LEGENDA LUI KORRA -Recenzie serial

Legenda lui Korra-Recenzie serial

,,Legenda lui Korra’’ este un serial tv american animat, creat de Bryan Konietzko şi Michael Dante DiMartino, difuzat pe Nickelodeon. Primul episod al acestuia a apărut în 2012, iar ultimul în 2014, firul narativ desfasurandu-se pe durata a patru sezoane. Acest serial reprezintă urmarea pentru ,,Avatar:Ultimul stăpânitor al aerului’’.
Astfel, acţiunea din ,,Legenda lui Korra’’ are loc 70 de ani mai târziu faţă de ,,Avatar:Ultimul stăpânitor al aerului’’ într-un univers ficţional, în care anumiţi oameni pot manipula aerul, apa, focul sau pământul. O singură persoană, Avatarul, poate stăpânii toate cele patru elemente. Acest serial o are ca protagonistă pe Korra, reîncarnarea feminină a fostului avatar, Aang, ce trebuie să se confrunte cu perturbările politice şi spirituale ale lumii moderne.

Korra

Privitorii fac pentru prima oară contact cu bazele acestei lumi, chiar de la nivelul intro-ului.
,, Pământ, foc, aer, apă. Doar Avatarul poate stăpânii cele patru elemente şi aduce echilibrul în lume’’
Chiar dacă nu oferă la fel de multe informaţii ca cel al lui Aang, reuşeşte să reprezinte chintesenţa evenimentelor ce urmează
La momentul desfăşurării acţiunii oamenii sunt divizaţi în patru naţiuni corespunzătoare celor patru elemente. Ca rezultat al genocidului petrecut în serialul precedent a rămas o singură familie de nomazi ai aerului în viaţă, ce sunt şi urmaşi Avatarului Aang.
Serialul debutează cu Korra, o adolescentă de 17 ani, care, în calitate de Avatar trebuie să stăpânească toate cele pentru elemente şi astfel vine în Oraşul Republicii, unde se aflau ultimii stăpânitori ai aerului, pentru a dobândi cunoştinţele lor. Odată ajunsă în acest metropolis al anilor ’20 provocările nu se sfiesc să apară, confruntându-se cu revoluţia împotriva ,,stăpânitorilor’’, cât şi cu dificultatea manipulării unui nou element, având de-a face cu nerăbdarea şi irascibilitatea proprie.
La fel ca serialul precedent, continua tradiţia unei ficţiuni epice, povestea urmând un fir narativ bogat la care participă personaje profunde şi complexe. Spre deosebire de Aang ce a urmat un tipar clasic al poveştii ,,alesului’’, şi a surprins grupul de copii pe parcursul trecerii acestora de la copilărie la adolescență, ,,Legenda lui Korra’’ o prezintă pe aceasta în călătoria sa spre viaţa adultă. Datorită vârstei mai înaintate şi a intervalului de timp mai extins acest serial oferă atât teme şi idei mai complexe, cât şi o altfel de abordare la nivelul desfăşurării acţiunii.
Obiectivul pe care Aang l-a avut de la început până l-a sfârșit a fost doborârea Lordului Focului şi încheierea războiului început de acesta. Korra are mai multe bătălii de purtat, fiecare la fel de semnificativă, dar evident, diferită, lucru ce poartă privitorii în mai multe ipostaze ale acestui univers fictiv, care se extinde și atinge noi limite de-a dreptul spectaculoase.
De asemenea dezvoltarea tehnologiei face această lume mai puţin fantastică, apropiind-o mai mult de ce ne este nouă cunoscut, absorbindu-ne şi mai adânc în această poveste.
Spre deosebire de ,,Avatar: Ultimul stăpânitor al aerului’’ unde toate personajele erau remarcabile prin profunzimea cu care au fost create, în ,,Legenda lui Korra” dezvoltarea celorlalte personaje nu este la fel de complexa ca cea a protagonistei, lăsând-o pe Korra să strălucească. Korra este întru-totul un personaj special fiind greu de încadrat în vreo tipologie recurentă. Este energică şi ambiţioasă fiind acompaniată întotdeauna de un temperament pe măsură.
Pe parcursul desfăşurării evenimentelor Korra face ceva ce puţine personaje întâlnite de noi fac, ratează şi eşuează, aproape de fiecare data, dar niciodată nu renunţă, învăţând din propriile greşeli, dezvoltându-se armonios.
Profunzimea adusă serialului de meticulozitatea cu care Korra, reacţiile şi sentimentele acesteia sunt redate, depăşeşte cu uşurinţă nivelul personajelor din filmele de animație. Felul ei uman de a fii dă o senzație de autenticitate evenimentelor.
Korra-sezonul 2

Korra-sezonul 4

Stilul acestui desen animat nu este cu mult diferit de cel din ,,Avatar: Ultimul stăpânitor al aerului”. Este clar că anumite elemente au fost păstrate pentru a menţine același aer familiar, precum  stilul animaţiei, formatul grupului de prieteni ce îl însoțesc pe Avatar, animalele ce le sunt alături,elementele comice şi bătăliile antrenante şi bogate în acţiune, reuşind totodată să fie foarte diferit. Creatorii acestor două seriale au reușit prin cel din urmă să extindă posibilităţile oferite de această lume fictivă pe care telespectatorii o cunoşteau deja, ducându-l în cu totul noi direcţii. Korra n-a fost niciodată destinată să fie un al doilea Aang, ci mai degrabă opusul.

Korra şi prietenii săi
(Asami, Bolin şi Mako)

Lupta dintre Mako şi Ming-Hua

Pabu şi Naga
Datorită vârstei mai înaintate a personajului principal, temele abordate evoluează, atingând subiecte ca depăşirea condiției actuale, tulburarea de stres post-traumatic şi fascismul, toate prezentate pe înţelesul unei minţi tinere.

Korra în scaun cu rotile în timpul recuperârii
În concluzie, acest serial m-a surprins prin abordarea unor subiecte mature ce forţează limitele animaţiei, depăşindu-mi cu mult aşteptările și reuşind să-mi pună zâmbetul pe buze. ,,Avatar: Ultimul stăpânitor al aerului’’ va rămâne preferatul meu, poate din cauza nostalgiei, în schimb, ,,Legenda lui Korra” oferă o nouă abordare modernă şi impresionantă a eroului, fără a lăsa în urmă serialul pe care îl are la bază.
nota: 5\5